Huobi global exchange

خدمات صرافی ارز دیجیتال هیوبی گلوبال در ایران ، با اپلیکیشن صرافی هیوبی ایران حتما باید بوسیله vpn در این صرافی ثبت نام کنید

خدمات صرافی ارز دیجیتال هیوبی گلوبال در ایران ، با اپلیکیشن صرافی هیوبی ایران حتما باید بوسیله vpn در این صرافی ثبت نام کنید

ترون چیست؟ امنیت و استخراج ترون

اگر شما با اکوسیستم بلاک چین و ارز های دیجیتالی سر و کار داشته باشید، مطمئنا تا به حال نام ترون و ارز دیجیتال ترونیکس را شنیده اید. ترون سیستم عاملی طراحی شده بر اساس فضای بلاک چین است که دارای ویژگی های اینترنتی غیر متمرکز و فضایی جاه طلبانه با افکار و اهدافی بزرگ می باشد.در ادامه ی این مطلب با هیوبی ایران همراه بمانید تا با مفهوم کلی و ویژگی های ترون آشنا شوید:
مفهوم کلی پلتفرم ترون

مفهوم کلی ترون یک پلتفرم مبتنی بر سیستم عامل بلاک چین است که دارای ارز دیجیتالی مخصوص خود به نام ترونیکس با نشانه اختصاری TRX می باشد.

ترون چیست
هدف ایجاد ترون

هدف از ساخت این اکو سیستم، ایجاد یک شبکه ی اینترنتی غیر متمرکز است که کاربران با ورود به آن بتوانند هر گونه نیاز های اینترنتی خود را بدون واسطه و به صورت رایگان انجام دهند. ایجاد مطالب و محتوای این شبکه در راستای سرگرمی است که کاملا غیر مرکزی و غیر متمرکز می باشد.

 
 

 
نقاط قوت ترون

کمپانی ترون با ادعا های زیادی این سیستم عامل را به کاربران عرضه کرده است که یکی از آن ها امکان ایجاد 2000 تراکنش در هر ثانیه آن هم بدون کارمزد می باشد. این در حالی است که اتریوم قادر به ایجاد 15 و بیتکوین 7 تراکنش را در هر ثانیه می باشد. بنابر این ترون توانسته است از همان ابتدا با جذب سرمایه ی 70 میلیون دلاری ارز دیجیتال خود را به 11 ارز دیجیتال برتر جهان تبدیل کرده و بازار سرمایه خود را گسترش دهد که این پیشرفت همواره در حال افزایش می باشد.

ترونیکس
قابلیت های ترونیکس

همچنین با استفاده از ترونیکس (TRX) کاربر قادر است مانند ارز های دیجیتالی دیگر قرارداد های هوشمند تنظیم کرده و از اپلیکیشن های دی اپ (dApp) استفاده نماید. اپلیکیشن های دی اپ همان برنامه های غیر متمرکز (Decentralized Apps) می باشند. با اشاره به این دو قابلیت از ترون به کاربر ثابت می شود که اکوسیستم ترون و ارز ترونیکس در حال رقابت با برترین و اولین ارز های دیجیتالی جهان می باشد.

تاریخچه ترون
تاریخچه ی ترون

قبل از هر چیزی همه ی ما کنجکاو هستیم تا بدانیم ایده پردازی و پیاده سازی این شبکه ی غیر متمرکز و خاص از چه کسی و در چه زمانی بوده است.

جوان کره ای به نام جاستین سان Justin Sun که در زمان خود نیز صاحب اپلیکیشنی محبوب به نام PEIWO در چین بود، شروع به پیاده سازی ایده ی این سیستم عامل بزرگ نمود که سرانجام توانست در سپتامبر 2017 در شهر سنگاپور موسسه ای خصوصی با نام Tron Foundation را تاسیس کند. جاستین سان در همان سال 2017 ارز ترون را با قیمت 0.0019 دلاری و با سرمایه ی اولیه 70 میلیون دلاری به بازار عرضه کرد. جالب است بدانید که در ابتدا این ارز دیجیتال با توکن های مبتنی بر ارز اتریوم عرضه میشدند که پس از گذشت یک سال و همچنین با پشتیبانی اختصاصی شبکه ی ترون، جاستین سان توانست توکن مخصوص ترون را با نام اختصاری ERC-20 به شبکه ی خود اضافه نماید، که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، دومین توکن را نیز با نام ERC-10 ساخت.

مزایای ترون
معایب و مزایای استفاده از ترون

بدیهی است که استفاده از ارز های مختلف دیجیتالی دارای مزیت ها و معایب های خود هستند که بر اساس جمع بندی و نتیجه گیری کاربران انتخاب شده و مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه از معایب و مزایای ترون نیز برای شما خواهیم گفت:
مزایای استفاده از ترون

یکی از مزایا و ویژگی های برتر این سیستم عامل میزان تراکنش بالای آن است که همانطور که قبلا هم اشاره شد قابلیت انجام 1000 تا 2000 تراکنش در هر ثانیه می باشد که در مقایسه با ارز های دیگر مانند اتریوم و بیتکوین مقدار قابل توجهی است. همچنین تراکنش ها در ترون تقریبا رایگان و با کارمزد بسیار ناچیزی اتفاق می افتد. برای مثال می توان به هر تراکنش مقدار 0.00005 سنت را اختصاص داد. و در آخر می توان به محبوبیت و معروفیت سیستم عامل ترون اشاره کرد که دلیل اصلی آن ارتباط مدیران سایت بزرگ علی بابا با جاستین سان است. همچنین ترون در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از تاسیس خود شروع به معامله در صرافی ها شد که این نیز امر موثر دیگری در محبوبیت ترون دارد.

 
معایب ترون

یکی از معایبی که کاربران را نگران کرده و باعث ایجاد سوال هایی در ذهنشان می شود "عرضه عظیم" این شبکه است. در اصل ترون این ویژگی را برای پایین نگهداشتن مقدار کوین ایجاد کرده است اما بسیاری از کاربران با عرضه ای با حجم بالا و قیمت پایین موافق نیستند.

کیف پول ترون
ذخیره سازی و کیف پول های ترون

ارز دیجیتالی ترون نیز همانند باقی ارز های دیجیتال قابلیت ذخیره شدن در کیف پول های نرم افزاری و سخت افزاری می باشد. اما به دلیل اختصاصی بودن شبکه ترون، این ارز دیجیتالی در هر کیف پولی ذخیره نمی شود. به همین منظور سایت رسمی ترون به معرفی چند کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری پرداخته که برخی از آن ها را برای شما معرفی می کنیم:

    لجر نانو ایکس: جزو امن ترین و در عین حال گران ترین کیف پول های الکتریکی می باشد.
    ترزور: قابلیت پشتیبانی بیش از 700 ارز دیجیتال و همچنین قیمت بالا.
    ترون لینک: دارای استفاده ی آسان و مناسب برای سیستم عامل اندروید و iOS.
    اتمیک والت: جزو رایج ترین و امن ترین کیف پول های نرم افزاری هم بر روی دسکتاب و هم موبایل می باشد.
    کیف پول تراست والت: کیف پول مخصوص شرکت بایننس با امنیت بالا و پشتیبانی از انواع مختلف ارز های دیجیتالی می باشد.

آموزش کار با کیف پول بایننس

استخراج ترون
امنیت و استخراج ترون

مطمئنا تا الان برای شما سوال شده است که آیا امکان استخراج این ارز وجود دارد یا خیر. باید پاسخ داد که امکان استخراج ارز دیجیتالی ترون ممکن نمی باشد و تا به حال توسط کسی انجام داده نشده است. الگوریتم خرید و فروش ترون با الگوریتم DPos طراحی شده است که در حال حاضر از امنیت بالایی برخوردار است.

همچنین در حال حاضر شما نمی توانید با استفاده از ارز های معمولی (دلار، یورو، ریال و...) جهت خرید ارز دیجیتالی ترون استفاده نمایید، در حالی که در خرید ارز های دیگر مانند اتریوم یا بیتکوین می توانید از ارز فیات استفاده نمایید.

 برای خرید این ارز ابتدا باید ارز هایی مانند اتریوم، بیتکوین و ... که در کیف پول خود و صرافی ها معامله می شوند خریداری نمایید و سپس با مقدار ارز خریداری شده آن ار تبدیل به ترون نمایید. در آخر بسته به مقدار ارزی که در کیف پول خود دارید می توانید سرمایه ی کوتاه مدت و یا بلند مدت روی آن داشته باشید.

ترون
نتیجه گیری

با مطالعه ی این مقاله، حال شما آگاه هستید که مفهوم کلی ترون چیست، تاریخچه ی آن، نوع عملکرد و اهداف اصلی آن دقیقا چه چیزی می باشد. همچنین امنیت این شبکه تا الان مورد انتقاد قرار نگرفته شده و مشکلی برایش پیش نیامده است.

اگر تمایل به سرمایه گذاری های بلند مدت و یا کوتاه مدت در ارز دیجیتالی ترون را دارید، با مشاوره ی متخصصان سرمایه گذاری و مطالعه ی دیگر مقالات سایت ما، تصمیم گیری نمایید.

این را هم در نظر داشته باشید که شبکه ی غیر متمرکز اینترنتی ترون دارای مدیریت جوان، خوش ذوق، با هوش، و قدرتمندی است که در مدت زمان کوتاهی به موفقیت های زیادی دست یافته است. در حال حاضر شبکه ترون دارای یک میلیون کاربر است که آینده ای روشن در آن دیده می شود.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی