Huobi global exchange

خدمات صرافی ارز دیجیتال هیوبی گلوبال در ایران ، با اپلیکیشن صرافی هیوبی ایران حتما باید بوسیله vpn در این صرافی ثبت نام کنید

خدمات صرافی ارز دیجیتال هیوبی گلوبال در ایران ، با اپلیکیشن صرافی هیوبی ایران حتما باید بوسیله vpn در این صرافی ثبت نام کنید

آیاس چیست؟نگاهی عمیق‌تر به پروژه آیاس

احتمالا در مورد رمز ارز آیاس (EOS) بسیار شنیده‌اید و می‌دانید که بلاک چین این رمز ارز،  پیشرفته است. در این مقاله شما متوجه میشوید که آیاس چه کارکرد وکاربردی دارد. آیاس پروژه‌ای جذاب و پرطرفدار است که همزمان با میزبانی از برنامه‌های غیر متمرکز و اجازه به عملکرد قرارداد‌های هوشمند، به حل مشکل مقیاس‌پذیری نیز می‌پردازد. مقیاس‌پذیری مشکل بزرگی است که بلاک چین های نسل اول مانند بیت کوین از آن رنج می برند. البته این را هم باید در نظر گرفت که آیاس در اول راه است و طی چند سال گذشته با مشکلاتت امنیتی مواجه بود.
آیاس
ویژگی های آیاس

بسیاری آیاس را یکی از رقبای اصلی اتریوم می‌دانند.(برای اطلاعات بیشتر به اتریوم چیست؟ مراجعه کنید) این ارز دیجیتالی می‌خواهد پردازش بیشترین تعداد تراکنش‌ها را در ثانیه امکانپذیرکند و به بهبود مقیاس‌پذیری فضای بلاک چین بپردازد. عرضه اولیه این کوین از جهات زیادی جالب توجه بود. این عرضه اولیه هنوز در میانه راه بود که به هدف مورد نظر خود رسید و بیش از یک میلیارد دلار سرمایه جمع‌آوری کرد. زمانی که این عرضه اولیه به پایان رسید، 700 میلیون توکن صادر شد و این چیزی برابر با 70 درصد عرضه کل این رمز ارز بود. آیاس دارای تیمی از افراد باتجربه است که از جمله آنها می‌توان به دانیل لاریمر (Daniel Larimer) اشاره کرد که از بنیان‌گذاران استیم و BitShares است. شرکت بلاکBlockشرکتی است که پشت نرم افزار ایاس است و این شرکت در بسیاری از پروژه‌های بلاک چینی و کسب و کار‌های مختلف مشارکت دارد.
آیاس
نگاهی عمیق‌تر به پروژه آیاس  

هدف آیاس این است که بلاک چینی غیر متمرکز بسازد که تراکنش‌های سریع و با کارمزد کم را امکان‌پذیر کند. قرارداد‌های هوشمند را نیز می‌توان بر بالای این بلاک چین ساخت که این به توسعه‌دهنده‌ها اجازه بیرون دادن برنامه‌های غیر متمرکز را می‌دهد. آیاس می‌خواهد پلتفرمی بسازد که مانند یک سیستم عامل عمل کند که این استفاده از این رمز ارز را بسیار آسان خواهد کرد.برنامه‌های غیر متمرکز آینده اینترنت هستند و اینک هزاران برنامه غیر متمرکز بر روی بلاک چین‌های دیگر (عمدتا بلاک چین اتریوم) ایجاد شده است. مقیاس‌پذیری مشکل اصلی بسیاری از بلاک چین‌ها است و در حالی که بلاک چین‌هایی مانند اتریوم قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های غیر متمرکز را دارند، با مشکل مقیاس‌پذیری مواجه هستند. آیاس می‌خواهد این مشکل را نیز حل کند و تحولی در فضای بلاک چین ایجاد کند.آیاس بسیار کاربردی است و با استفاده از پروتکل سیستم عامل خود به توسعه‌دهندگان امکان فعالیت می‌دهد. این در حالی است که وارد کردن عملکرد‌های اصلی به بسیاری از پروژه‌های دیگر برای توسعه‌دهندگان دشوار است و این پروژه‌ها در عمل غیر قابل استفاده هستند.
آیاس
آیاس چگونه کار می‌کند؟

آیاس نیز مانند دیگر بلاک چین‌های قرارداد هوشمند به قاتل اتریوم مشهور است. این بدین معنی است که آیاس همه کار‌های اتریوم را می‌تواند انجام دهد و حتی بیشتر از آن هم عملکرد دارد. آیاس و اتریوم هر دو قابلیت میزبانی برنامه‌های غیر متمرکز را دارند و این برنامه‌ها در آنها توسط قرارداد‌های هوشمند پشتیبانی می‌شوند. اما تفاوت اصلی این دو شبکه در مقداری است که هر یک از آنها می‌تواند در واحدی از زمان پردازش کند. مقیاس‌پذیری یکی از فاکتور‌های مهم برای ارزیابی عملکرد یک بلاک چین است. اتریوم تنها قابلیت پردازش 15 تراکنش در ثانیه را دارد که این برای رسیدن به مقبولیت جهانی کافی نیست. اما آیاس امیدوار است که این مقدار را در آینده به یک میلیون برساند. بلاک‌های اتریوم تنها ظرفیت 15 تراکنش را دارند و اندازه بلاک اجازه پردازش تراکنش‌های بیشتر را نمی‌دهد. البته اتریوم نیز برای حل این مشکل بیکار ننشسته است و انتقال از الگوریتم گواه اثبات کار (PoW) به گواه اثبات سهام (PoS) اقدامی در این راستا است. برای خرید اتریوم می‌توانید به وبسایت تتر ایران مراجعه کنید. این در حالی است که بلاک چین آیاس از مدل اجماع جدیدی بنام گواه اثبات سهام نیابتی (DPoS) استفاده می‌کند که می‌تواند بسیاری از مشکلات حال حاضر اتریوم را حل کند. این مدل سیستم کارآمد‌تری را ایجاد می‌کند و ایجاد تراکنش‌های سریع، ارزان و به نفع محیط زیست را مقدور می‌کند. پردازش هر یک از تراکنش‌های آیاس تنها 3 ثانیه طول خواهد کشید.
آیاس
کوین آیاس چه کاربردی دارد؟

بلاک چین آیاس نیز مانند دیگر بلاک چین‌ها دارای کوین بومی خود است که این کوین آیاس نامیده می‌شود و برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی که شما از بلاک چینی مانند اتریوم استفاده می‌کنید، باید کارمزد پرداخت کنید که این کارمزد بلاک چین اتریوم با افزایش تعداد کاربران بیشتر می‌شود؛ به همین دلیل اگر فکری برای این کارمزد اتریوم نشود، نمی‌تواند جوابگوی نیاز‌ها در مقیاس جهانی باشد. مدل آیاس در این میان متفاوت است و کاربران به جای اجاره کردن قدرت محاسباتی دارای مالکیت شبکه هستند. کوین آیاس مانند دیگر رمز ارز‌ها کار می‌کند و افراد می‌توانند به انتقال، ذخیره و یا فروش آیاس در بین کیف پول‌های مختلف بپردازند. این یعنی یک سیستم پرداخت عالی که در ظرف چند ثانیه می‌توان برای افراد مختلف در نقاط مختلف جهان پول ارسال کرد، ریسک‌ها و مخاطرات پیش روایاس نیز مانند دیگر رمز ارز‌ها ناشناس است و پرداختی‌های ناشناس را برای افراد ممکن می‌کند. این درست مانند کاربردی است که پول نقد دارد و  بنابراین می‌توان گفت که مجرمان می‌توانند از آیاس و دیگر رمز ارز‌ها برای انجام مقاصد مجرمانه استفاده کنند. ایاس نیز یک بلاک چین عمومی است و تراکنش‌های صورت گرفته در آن برای همگان قابل رویت است. این ممکن است برای افرادی که می‌خواهند ثروت خود را پنهان کنند و یا از مالیات فرار کنند، ناخوشایند باشد. البته از طرفی این شفافیت نیز مزیتی بزرگ برای مالکان رمز ارز است. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که امکان سوء استفاده از همه فناوری‌ها وجود دارد و فناوری بلاک چین و رمز ارز نیز از این قاعده مستثنی نیست.
آیاس
کیف پول‌های آیاس

آیاس رمز ارزی شناخته شده است و بسیاری از کیف پول‌های مشهور مانند اکسدوس، اینفینیتو و غیره از آن پشتیبانی می‌کنند. البته فراموش نکنید که کیف پول‌های سخت افزاری و کاغذی امن‌ترین گزینه‌ها برای نگهداری کوین‌ها هستند. شما میتوانید برای معاملات ارز دیجیتال خود به سایت تتر ایرن مراجعه کرده و ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول های با امنیت بالا و مورد اعتماد،  تراست والت وبایننس انتقال دهید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی