Huobi global exchange

خدمات صرافی ارز دیجیتال هیوبی گلوبال در ایران ، با اپلیکیشن صرافی هیوبی ایران حتما باید بوسیله vpn در این صرافی ثبت نام کنید

خدمات صرافی ارز دیجیتال هیوبی گلوبال در ایران ، با اپلیکیشن صرافی هیوبی ایران حتما باید بوسیله vpn در این صرافی ثبت نام کنید

‎بیت کوین چیست؟ نحوه استخراج بیت کوین

از نظر فنی بیت کوین نخستین پول دیجیتال غیر متمرکز است. در چند سال گذشته ارزش بیت کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار آمریکا به چند هزار دلار افزایش یافته است و شمار شرکت های خدماتی و تاجرانی که بیت کوین می پذیرند نیز درحال افزایش است به علاوه اختراع بیت کوین تحولی شگرف در اکوسیستم مریض اقتصاد جهان ایجاد کرده، به همین دلیل شناخت این حوزه امری حائز اهمیت است.

 

بیت کوین چیست

 
‎آشنایی با بیت کوین

‎ما در دنیایی زندگی می کنیم که تقریباً همه  چیز به صورت متمرکز درآمده است. بانک ها و مؤسسات مالی نیزبه صورت متمرکز فعالیت میکنند، پول توسط دولت ایالات متحده آمریکا یا به صورت اسکناس یا به صورت نرخ بهره تولید و ارزش گذاری می شود اما بیت کوین دارای یک الگوی کاملاً جدید است؛ الگویی که با فرهنگ تمرکزگرایی بسیار فاصله دارد. بیت کوین نوعی پول غیرمتمرکز است که توسط دولت یا یک بانک اداره نمی شود، بلکه برعکس توسط همه افرادی اداره می شود که از آن استفاده می کنند. اگرچه تیمی از برنامه نویسان در توسعه کدها و پروتکل بیت کوین نقش دارند، اما این افراد نمی توانند به هیچ نحوی آن را دست کاری یا کنترل کنند.
بیت کوین در اصل به عنوان یک سیستم ارز همتا به همتا (این بدان معناست که به جای متصل شدن به یک سرور مرکزی، کاربران به یکدیگر متصل می شوند ) شناخته شده است و این امر آن را بسیار متفاوت از ارزهای فیات (پول بی پشتوانه) کرده است که توسط یک دولت مرکزی تنظیم می شود.

 

 
تاریخچه اختراع بیت کوین

بیت کوین در ابتدا توسط فرد یا افرادی ناشناس ابداع شد که نام مستعارشان ساتوشی ناکاموتو بود. در 31 اکتبر سال 2008 ناکاموتو یک مقاله سفید منتشر کرد که در آن مفهوم نهفته در پس ارز رمزپایه را تشریح می کرد که قرار بود توسط یک مدل برنامه نویسی با تغییر الگوی امنیت سیستم  و فناوری بلاک چین ایجاد شود. در 3 ژانویه سال 2009 هنگامی که ناکاموتو "بلوک پیدایش"  ( Genesis Block) را استخراج کرد بیت کوین به صورت رسمی افتتاح شد.
پروتکل بیت کوین چگونه کار می کند؟

بیت کوین با فناوری بلاک چین کار می کند؛  بلاک چین در اصل مجموعه ای از تراکنش هایی است که با یکدیگر مرتبط هستند و در یک زنجیره پیوسته قرار دارند. مجموعه تراکنش ها در بخش هایی گردآوری شده است که به "بلوک" (block)معروف است. این بلوک ها به یک زنجیره متصل هستند که در نتیجه عبارت "زنجیره بلوکی" یا "بلاک چین" را تشکیل می دهند.

 

نحوه عملکرد پروتکل بیت کوین

 

به طور سنتی نرم افزارهای کامپیوتری با مدل سروری اجرا می شوند، این بدان معنی است که هرگاه وارد یک وب سایت می شوید در واقع به سرور اصلی آن وب سایت متصل می شوید که همه اطلاعات آن را در خود ذخیره کرده است، اگر سرور دچار مشکل شود، وب سایت کار نخواهد کرد اما نحوه کار بلاک چین متفاوت است، به جای آن که نرم افزار به یک سرور مرکزی متصل باشد، بر روی مجموعه ای گره کار می کند. گره ها کامپیوترهایی واحد هستند که معمولاً توسط افراد خصوصی اجرا می شوند، این کامپیوترها بخشی از شبکه هستند و حاوی تمام اطلاعات موجود در بلاک چین هستند، این بدان معنی است که هکر به جای هک کردن یک کامپیوتر، باید بتواند به صورت هم زمان به هر یک از گره ها دسترسی داشته باشد. با توجه به اینکه بسیاری بلاک چین ها ازجمله بیت کوین بر روی هزاران گره اجرا می شوند، احتمال وقوع چنین سناریویی به شدت ضعیف است بنابراین، بلاک چین تقریباً برای هکرها غیرقابل نفوذ است.

از آنجا که گره های بسیاری در اجرای بلاک چین دخیل هستند، بنابراین به صورت نرم افزاری متن-باز(open source) است، این یعنی که کدنویسی ها به صورت عمومی موجود است و هر کسی می تواند به آن دسترسی داشته باشد. به علاوه، تمام تراکنش هایی که در این لجر دیجیتال رخ می دهد عمومی شده است تا هر کسی بتواند آن را مشاهده کند؛ اما هویت افرادی که در آن تراکنش ها دخیل هستند ناشناس است. این دو ماهیت بلاک چین سبب میشود هیچ یک از اطلاعات دست کاری نشود.
همان طور که پیش تر گفته شد، مجموعه تراکنش ها در قالب بلوک هایی گردآوری می شوند. هر بلوک مهر زمانی می خورد، تا نشان دهد که اطلاعات موجود در آن بلوک در زمان اعتبارسنجی اش موجود بوده است. از مهر زمانی برای تولید مقدار درهم سازی یا Hash valu استفاده می شود که به صورت عمومی منتشر می شود. هَش (اثرانگشت دیجیتال ) در واقع چکیده ای از مقادیر بسیار زیادی اطلاعات است که در بلاک چین موجود است.

 

استخراج بیت کوین

 

استخراج کنندگان یعنی افرادی که پازل های رمزنگاری شده را در ازای دریافت پاداش حل می کنند، برای حل پازل ایجادشده توسط هش باهم رقابت می کنند. راه حل به دست آمده بخشی از بلوک بعدی می شود و درنتیجه همه بلوک ها را در یک الگوریتم پیوسته به هم متصل می کند. هنگامی که یک کاربر قصد دارد یک تراکنش را در یک بلاک چین انجام دهد، مثلاً فرض کنید که محمد می خواهد دو بیت کوین را برای علی ارسال کند، باید این کار را با استفاده از کلید عمومی علی و کلید خصوصی خودش انجام دهد. این کار باعث می شود که یک مقدار ورودی و یک امضای دیجیتال تولید شود. هنگامی که از امضای دیجیتال برای تأیید تراکنش استفاده شود، این داده ها در یک بلوک قرار می گیرد و  این مقدار ورودی به یک مقدار خروجی تبدیل می شود. از این خروجی برای به دست آوردن کلید عمومی کاربر از کلید خصوصی استفاده می شود؛ سپس کلید عمومی از یک الگوریتم استفاده می کند تا خودش را از طریق یک تابع درهم سازی به یک مقدار منحصربه فرد تبدیل کند و در نتیجه آدرس عمومی کاربر ارسال کننده را تولید می کند که در گره های بلاک چین قابل مشاهده است. پس از آن با حل کردن تابع رمزنگاری شده که توسط هش ایجاد شده است، این بلوک برای اعتبار سنجی به گره ها ارسال می شود، این فرآیند اعتبار سنجی اطمینان حاصل می کند که تراکنش های موجود در آن بلوک انجام شده است.
وقتی که این بلوک تأیید شد، بخشی از بلاک چین می شود در نتیجه بلوک هایی که اعتبار سنجی شده اند به آن متصل می شوند و باعث می شود که بازگشت به عقب و تغییر اطلاعات در آن بلوک که حاوی تراکنش محمد و علی است غیرممکن شود. آنگاه علی یک ایمیل دریافت می کند مبنی بر این که جک برای او دو بیت کوین ارسال کرده است و مالکیت آن دو بیت کوین به او منتقل شده است. پردازش این تراکنش ممکن است تا یک ساعت یا بیشتر به طول بیانجامد، اما مزیت آن امنیت بسیار بالای آن است که بخشی لاینفک از پروتکل های بلاک چین است.
نحوه استخراج بیت کوین

 

نحوه استخراج بیت کوین

 

 استخراج (ماینینگ)یعنی فرآیندی که طی آن ارز مجازی، همچون بیت کوین، تولید و به مخزن فعلی اضافه می شود. از گره ها در شبکه بلاک چین برای ایجاد پازل رمزنگاری شده هش استفاده می شود که باید حل شود تا یک تراکنش تأیید شود؛ استخراج کنندگان (ماینرها)بر سر حل کردن این پازل با یکدیگر رقابت می کنند. کامپیوترهایشان مجموعه ای از حدس های تصادفی تولید می کند برای تولید جواب درست حدود 10 به توان 21 عدد حدس لازم است که برابر با قدرت محاسباتی بسیار زیادی است. حدود 10 دقیقه طول می کشد تا یک رایانه بتواند یک جواب را تولید کند و این بدان معناست که پردازش تراکنش ها حدود 10 دقیقه طول می کشد. هرکسی که زودتر این پازل را حل کند یک پاداش دریافت می کند که معمولاً مبلغی معین از این ارز مجازی است. این پاداش به ازای استخراج هر 210، 000 بلوک نصف می شود به طوری که در ماه می سال 2020 پاداش هر کشف بلاک  به 6. 25 بیت کوین کاهش پیداکرد. وقتی که پازل حل می شود، هش مجدداً به پیام ورودی تبدیل می شود که به عنوان بخشی از بلاک چین، به صورت عمومی قابل مشاهده است. این فرآیند امکان می دهد تا بلوک ها تأیید شوند.

 

استخراج بیت کوین


 در رابطه با اینکه چه تعداد بیت کوین می تواند در جریان باشد یک سقف وجود دارد؛ تنها ۲۱ میلیون بیت کوین را می توان تولید کرد و انتظار می رود که تا سال 2140 به این سقف برسند. هرچه فناوری پیشرفت می کند و ماینرها هم سریع تر به جواب می رسند، سطح دشواریِ این الگوریتم ها افزایش می یابدتا اطمینان حاصل شود همچنان برای تأیید تراکنش ها میزان مشخصی کار صورت می گیرد و اینکه تنها تعداد مشخصی بیت کوین در گردش باشد. بیت کوین محدودیتی ۲۱ میلیون واحدی دارد و پس از استخراج این ۲۱ میلیون سکه، دیگر امکان استخراج بیتکوین بیشتری وجود ندارد. با  در نظر گرفتن دوره های ۴ ساله هاوینگ(هر چهار سال یکبار پس از گذشت ۲۱۰هزار بلاک در بلاک چین بیت کوین، میزان تولید بیت کوین های جدید به شکل ناگهانی نصف می شود یا به طور دقیق تر، پاداش اهدایی به ماینرها برای اضافه کردن یک بلاک به بلاک چین ۵۰ درصد کاهش می یابد)  تمامی بیت کوین ها در سال ۲۱۴۰ استخراج خواهند شد و پس از آن دیگر بیت کوینی برای استخراج باقی نخواهد ماند. پس با این حساب ماینرها چه انگیزه ای برای فعالیت در شبکه باید داشته باشند و چرا باید به استخراج ادامه دهند؟
منبع درآمد ماینرها علاوه بر پاداش استخراج، کارمزد تراکنش ها نیز هست. پاداش استخراج پس از حدود ۲۰ تا ۳۰ سال آینده و پس از طی چند هاوینگ دیگر، به شدت کاهش خواهد یافت و ارزش آن در مقابل کارمزد تراکنش ها ناچیز خواهد بود. با این حساب قبل از اینکه سال ۲۱۴۰ فرا برسد، سودآوری استخراج بیت کوین از کارمزد تراکنش ها حاصل خواهد شد. پس از استخراج تمام بیت کوین ها هم ماینرها به عنوان تایید کنندگان تراکنش به فعالیت در شبکه ادامه خواهند داد.
کیف پول های بیت کوین

کوین ها به شکل پول نقد وجود ندارند و در واقع بخشی از یک برنامۀ کامپیوتری هستند، نمی توان آن ها را در همان کیفی که پول نقد و کارت های اعتباری تان را نگه می دارید، نگهداری کرد. کیف پول های مخصوص وجود دارد که برای نگهداری از بیت کوین های شما طراحی شده اند. کیف پول های بیت کوین بسیار شبیه حساب های بانکی هستند. موجودی فعلی شما و هر تراکنشی را که در آن نقش داشته اید، نشان می دهند. خودِ بیت کوین از وب سایت های دولتی ایالات متحده آمریکا امن تر است. بیت کوین نفوذناپذیر و تغییرناپذیر است، با این وجود رخنه های امنیتی رخ داده است. این رخنه ها قادر به حمله کردن به کدهای حقیقی و نرم افزار بیت کوین نیستند، بلکه به جای آن به کیف پول ها و صرافی هایی که برای نگهداری از بیت کوین های افراد استفاده می شود، حمله می کنند.

 

کیف پول های بیت کوین

 

در این جا به بررسی انواع مختلف کیف پول های موجود میپردازیم و به شما کمک می کنیم که بهترین کیف پول را برای خودتان پیدا کنید.
کیف پول داغ: همۀ کیف پول های ارزهای رمز-پایه به دو گروه تقسیم می شوند"داغ و سرد". کیف پول داغ به اینترنت متصل است و بنابراین می تواند تراکنش ها را سریع تر انجام دهدکه بیشتر مناسب افرادی است که نیاز دارند تقریباً به صورت مکرر به حساب های بیت کوین شان دسترسی داشته باشند و تراکنش های زیادی انجام دهند. نقطه ضعف کیف پول داغ این است که نسبت به هک شدن و سایر رخنه های امنیتی آسیب پذیرترند. عمدۀ هک های بیت کوین، ازجمله هکی که در صرافی مت گاکس رخ داد، شامل کیف پول های داغ می شد.
کیف پول  سرد: کیف پول سرد لزوماً به اینترنت متصل نیست و می توان بدون اتصال به اینترنت به آن دسترسی پیدا کرد. تراکنش هایی که توسط کیف پول های سرد صورت می گیرد، ممکن است به شکل قابل ملاحظه ای زمان برتر باشند، به همین خاطر برای افرادی که بخواهند از بیت کوین برای خریدهای زیاد استفاده کنند مناسب نیست. از آنجا که کیف پول های سرد به اینترنت متصل نیستند در برابر رخنه های امنیتی به مراتب امنیت بیشتری دارند.

 

کیف پول های بیت کوین

 
کیف پول  کم حجم: کیف پول های کم حجم کیف هایی هستند که به تمامِ بلاک چین متصل نمی شوند بلکه، تنها به یک گره روی شبکه متصل می شوند و از طریق آن گره، تراکنش ها به سراسر شبکه فرستاده می شود. کیف پول های کم حجم موجب صرفه جویی قابل توجهی در زمان و فضای ذخیره سازی می شوند، زیرا لازم نیست که تمامِ بلاک چین دانلود شود.
کیف پول  موبایلی: یک کیف پول موبایلی، کیفی است که برای کار بر روی سیستم عامل اندروید یا آی او اس طراحی شده است. کیف پول های موبایلی به شما این امکان را می دهند که بیت کوین هایتان را همه جا با خود ببرید و برخی از آن ها حتی این امکان را به شما می دهند که تراکنش های لحظه ای، همانند اپل پِی  (Apple Pay ) انجام بدهید. با این وجود، این ها احتمالاً کم امنیت ترین کیف پول در بین همۀ کیف پول های داغ هستند چراکه رمز خصوصی در دستگاه موبایل ذخیره می شود، پس اگر دستگاه موبایل به هر نحوی به خطر بیافتد رمز خصوصی نیز امکان دارد برملا شود، همین امر ممکن است سبب شود که کل حساب بیت کوین به خطر بیافتد.کیف پول Mycelium ، کیف پول Coinomi ، کیف پول Trust Wallet برخی از کیف پول های موبایلی هستند. فایل دانلود و آموزش کار با کیف پول بایننس ، coinomi و سایر کیف پول ها نیز به راحتی در دسترس میباشد.

معرفی کیف پول تراست والت
 
کیف پول  سخت افزاری: کیف پول سخت افزاری نوعی کیف پول سرد است که به صورت یک سخت افزار کامپیوتری موجود است. این کیف پول ها دارای قطعاتی همچون درایوهای USB و کارت های هوشمند هستند. رمز خصوصی معمولاً درون سخت افزار تعبیه می شود و بنابراین امکان به سرقت رفتنش به مراتب بسیار کمتر است. از نظر امنیت آنلاین، کیف پول های سخت افزاری احتمالاً امن ترین نوع کیف پول هستند. بااین وجود، امن نگه داشتن خودِ سخت افزار امری ضروری است.  
کیف پول  وب آنلاین: کیف پول های وب آنلاین نوعی کیف پول هستند که همۀ اطلاعات مربوط به حساب را در فضای ابری ذخیره می کنند. این کیف پول ها برای افرادی که تعداد زیادی تراکنش آنلاین بیت کوینیِ انجام می دهند ایده آل است. با این وجود، این ها نیز پایین ترین میزان امنیت را دارا هستند.
کیف پول فیزیکی: کیف پول فیزیکی نوعی کیف پول سرد است که می شود آن را چاپ کرد و برای مدت بی پایانی در یک گاوصندوق نگهداری کرد.
کیف پول رومیزی: کیف پول رومیزی را می توان نوعی کیف پول داغ به شمار آورد، چرا که این نوع کیف پول نه کاملاً داغ است و نه کاملاً سرد. این کیف پول به صورت نرم افزاری بر روی صفحه دسکتاپ کامپیوترتان دانلود می شود و می توان هنگام اتصال به اینترنت از آن استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که نباید مقادیر زیادی بیت کوین روی دسکتاپتان نگهدارید زیرا اگر دسکتاپ در معرض خطر بیافتد، حسابتان نیز به خطر خواهد افتاد.

 

کیف پول های بیت کوین

 
چطور بهترین نوع کیف پول بیت کوینی را برای خودتان انتخاب کنید؟!

برای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوینی باید بدانید که هدفتان از استفاده از بیت کوین چیست. اگرمیخواهید وارد معامله گری شوید یک کیف پول داغ نیاز خواهید داشت، اگر میخواهید از بیت کوین به عنوان نوعی سرمایه گذاری استفاده کنید یک کیف پول سرد برایتان مناسب است. برای امن نگه داشتن کیف پول خود علاوه بر انتخاب یک شرکت معتبر برای میزبانی کیف پولتان هرگز هرگز و هرگز اطلاعات حسابتان را در اختیار کسی نگذارید، همچنین میتوانید از چند کیف پول استفاده کنید به خصوص اگر مقدار زیادی بیت کوین داشته باشید و در نهایت چندین نسخه پشتیبانِ امن از کیف پول هایتان تهیه کنید.
نقاط قوت و ضعف بیت کوین

 

نقاط قوت و ضعف بیت کوین

 

از آنجا که بیت کوین تفاوت چشمگیری با پول بدون پشتوانه رایج دارد، نقاط قوت و نقاط ضعف زیادی نیز دارد که در اینجا به بررسی برخی از این نقاط میپردازیم.
نقاط قوت

بیت کوین غیرمتمرکز است: ازآنجاکه بیت کوین به جای یک مرجع مرکزی بر روی یک بلاک چین همتا-به-همتا فعالیت می کند، نمی توان به هیچ وجه آن را دست کاری کرد.
نصب آن آسان است: برای خرید بیت کوین، تنها کافی است یک کیف پول را نزد یک صرافی تهیه کنید. پس از انتخاب نوع کیف پول می توانید از طریق خدمات صرافیِ آن کیف پول، بیت کوین خریداری کنید.
 ناشناس است: مجبور نیستید که از اسم واقعی تان برای حساب بیت کوین تان استفاده کنید درواقع، بسیاری از کارشناسان امنیت بلاک چین توصیه می کنند که این کار را نکنید.
کاملاً شفاف است: همۀ تراکنش ها، بدون استثنا، برای تک تک افراد درون شبکه بلاک چین قابل مشاهده است. هرکسی می تواند به آن وارد شود و دقیقاً ببیند که چه اتفاقی رخ می دهد.
کارمزد تراکنش ها بسیار کم است: برخلاف کارمزد بالای تراکنش ها در کارت های اعتباری، کارمزد تراکنش های بیت کوین بسیار پایین است. این کارمزد ها با هزینۀ استخراج مرتبط است و این اطمینان را به وجود می آورد که ماینرها به شکل منصفانه ای حق الزحمۀ کارشان را می گیرند. اگر بخواهید تراکنش هایتان در بلوک بعدی -ظرف ده دقیقه- پردازش شود، باید 1. 35 دلار پرداخت کنید. اگر می خواهید که در سه بلوک بعدی یعنی ظرف نیم ساعت پردازش شود، باید 1. 12 دلار پرداخت کنید. اگر بخواهید که در شش بلوک بعدی یعنی ظرف یک ساعت آینده پردازش شود، باید 0. 45 دلار پرداخت کنید. ازآنجاکه کارمزد توسط شما پرداخت می شود نه فروشنده، قیمت اجناس بالا نمی رود.
سریع است: تراکنش های بیت کوین ظرف ده دقیقه پردازش می شوند، بنابراین زمان انتظار برای مشاهده تراکنش ها در موجودی حسابتان بسیار کمتر است.
انکار-ناپذیر است: زمانی که یک تراکنش در بیت کوین ثبت و تایید می شود، به تمامی اعضای حاضر در شبکه ارسال می شود و دیگر تغییر دادن آن امکان پذیر نیست. شاید این خاصیت در ابتدا یک ویژگی منفی به نظر برسد اما فراموش نکنیم که یکی از دلایل غیرمتمرکز بودن بیت کوین، کنترل نشدن آن توسط یک گروه خاص است. در بیت کوین، هیچ راهی برای برگرداندن پول فرستاده شده  نیست مگر آن که خودِ دریافت کننده، آن تراکنش را برگرداند.

 

نقاط ضعف و قدرت بیت کوین

 
نقاط ضعف

عدم آگاهی و شناخت:  یکی از نقاط ضعف بیت کوین این است که بسیاری از مردم از   آن آگاهی ندارند و نمی دانند که چیست. همه روزه، کسب و کارهای بیشتری بیت کوینها را می پذیرند چرا که مزایای آنرا می خواهند، اما این فهرست هنوز کوچک است و نیاز به رشد دارد تا بتوان از فایده های این شبکه بهره جست
ریسک و بی ثباتی: قیمت این ارز رمزپایه دارای فراز و نشیب هایی می باشد. هرچه تعداد فروشندگان بیشتر باشد، قیمت بیت کوین روند کاهشی پیدا میکند و در مقابل اگر میزان تقاضا افزایش یابد، قیمت نیز سیر صعودی پیدا خواهد کرد. لذا قیمت بیت کوین ثابت نیست و ارزش آن روزانه در صرافی ها و کارگزاری های مختلف در نوسان است.
هنوز در حال توسعه است: فنّاوری بلاک چین هنوز دوران طفولیت خود را می گذراند و شبکۀبیت کوین هنوز در حال توسعه است. این حقیقت که هنوز در حال توسعه است بدان معناست که جایگاه حقوقی آن ممکن است مورد تردید قرار بگیرد.
عدم  به رسمیت شناختن: بعضی از دولت های جهان هنوز هیچ قوانینی را در رابطه با بیت کوین وضع نکرده اند و بعضی به طور کامل آن را ممنوع کرده اند، با این وجود این ارز رمزپایه در کشورهای بسیاری به رسمیت شناخته شده و کاملا قانونی است.
آیا بیت کوین همان طلایِ بعدی است؟

 

آیا بیت کوین همان طلایِ بعدی است؟

 

طلا به عنوان یک استاندارد جهانی در تجارت فراگیر شده است به طوری که به جای مبادله کالاها، می توان در کشورهای مختلف از طلا برای خریدوفروش کالاها استفاده کرد. از این منظر، بیت کوین می تواند به احتمال بسیار زیاد طلای بعدی باشد. بیت کوین به هیچ یک از ارزهای ملی متصل نیست و در مرزهای بین المللی آن را به شکل آزادانه پذیرش می کنند. طلا ارزش خود را از آنچه که دولت ها در رابطه با میزان ارزش آن میگویند نمی گیرد، بلکه ارزشش را از ارزش گذاری مردمی که از آن استفاده می کنند، می گیرد. حکومت ها می توانند ارزشی برای آن مقرر کنند، اما این ارزش تنها یک ارزش قراردادی خواهد بود و تابع نوسانات بازار بر اساس میزان عرضه و تقاضا است. بر این اساس، بیت کوین باز هم شبیه طلا است بااین حال بیت کوین از یک جنبه مهم با طلا فرق دارد و این موضوع ربطی به این واقعیت ندارد که طلا یک دارایی فیزیکی است و بیت کوین یک دارایی دیجیتال بلکه بیت کوین چیزی دارد که به آن سرمایه  اجتماعی می گویند. کاهش قیمت طلا و بیت کوین بر ارزش این سرمایه ها تاثیر بلند مدت ندارد زیرا سرمایه اجتماعی قدرتی است که از تعداد افرادی که یک هدف خاص را دنبال کنند، به دست می آید. بیت کوین چیزی بیش از یک ارز است؛ حرکتی برای تمرکززدایی علیه مؤسسات مالی بزرگ و دولتی است.
نتیجه گیری

آنجا که بیت کوین و بلاک چین هنوز هم یک فنّاوری جدید است، نمی توان گفت که چه موقع اطلاعاتی که به شکل بالقوه قواعد بازی را عوض می کنند، ظهور خواهند کرد و این بدان معناست که تنها راه ممکن برای اینکه مطمئن شوید که از غافله عقب نمی مانید، این است که گوش به زنگ و مراقب باشید. قطعاً هیچ نشانه ای از این نیست که بیت کوین نیرویش را از دست بدهد حتی اگر ارزش دلاریِ بیت کوین همچنان به نوسان ادامه دهد روند صعودی  قیمت بیت کوین  متوقف نخواهد شد، ارزش واقعی آن در جریانی است که خودش به وجود آورده است. امیدوارم که این ریسک شما با بیت کوین موفقیت آمیز باشد

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی